آرشیو بهمن ماه 1399

تكنولوژي روز

شركت طراحي وب سايت كرج

۳۳ بازديد ۰ نظر

بهترين انتخاب براي طراحي سايتدر تمام گذرگاه زندگي، اتفاقاتي كه براي ما مي افتند، حاصل گزيدمان ماست. شانس، اقبال و بخت يا نيايش دردي را دوا نمي كند، شما براي رسيدن به اهدافتون بايد خودتون تلاش كنيد و هوشمندانه گزينش كنيد.

https://avashtech.com/website-design-in-karaj/
در اينترنت فاصله مقايسه دو سايت با دو كليك و گاها در كمتر از چند ثانيه بطول مي انجامد. داشتن يك نما مناسب و آرماني مي تواند شما را از نگاه مخاطبان منحصربه فرد كند.
اين شماييد كه انتخاب مي كنيد كه چطور ديده شويد. وقتي برگزيدن واقعيت را در طراحي سايت خود سپريدن دهيد آنوقت خواهيد رويت كه مخاطبان نيز شما را انتخاب مي كنند.
شركت طراحي سايت شايگان با ارائه خدمات تخصصي طراحي سايت در كرج مي كوشد بهترين خدمات شدني را در اين زمينه به مشتريان خويش بدهد.
بهترين شركت طراحي وب سايت در كرجمسلما شما يك كرجي هستيد كه به صفحه طراحي سايت در كرج شركت شايگان آمده ايد! ما هدف داريم با isitwp تيم دپارتمان طراحي سايت مجموعه شايگان، بيزينس هاي واقع در ايالت البرز را در اينترنت به بهترين شكل شدني شناسايي كنيم.
طراحي سايت در كرج به صورت چيره دست با بها هاي پسنديده و حمايت يكساله، بهترين سايت را در كرج داشته باشيد. طراحي وب سايت چيره appsumo دست و خلاقانه در ايالت البرز و شهر كرج براي كليه كسب و كارهاي اين استان با تخفيفات ويژه و كيفيت عالي را با شايگان تجربه كنيد.
طراحي سايت كاملا سئو فرندلي…بودن در صفحات اول گوگل را با شايگان تجربه كنيد. دپارتمان تبليغات و سئو شركت شايگان با ارائه خدمات گزيده تر در خصوص بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو مي كوشد بهترين راهكارهاي ترقي در نتايج را براي مشتريان خويش ارائه دهد. در همين راستا گردآور شايگان با داشتن مثال كارهاي فراوان در اين گويه كوشش دارد بهترين رويكردهاي سئو را به شما ارائه دهد. خدمات سئو در كرج و فرمانروايي البرز براي كسب و كارهاي آماده در اين استان با خدمات اخص و بها هاي پسنديده ارائه مي شود. اگر شما هم جزئي از شركتها و كسب و كارهاي تو ايالت البرز و كرج هستيد مي توانيد با تماس با شركت شايگان از خدمات سئو سايت در كرج و همچنين طراحي سايت در كرج مستفيض شويد.

تصوير نخستين موبايل با اسنپ دراگون ۸۸۸

۲۹ بازديد ۰ نظر

دو تصوير از پشت و جلوي موبايل جديد شيائومي منتشر شده كه نخستين موبايل جهان با پردازشگر اسنپ دراگون ۸۸۸ است. 

به گزارش مهر به نقل از گيزموچاينا،  موبايل شيائومي Mi۱۱ چند روز ديگر(۲۸ دسامبر) رونمايي مي شود. اين دستگاه نخستين موبايل جهان با اسنپ دراگون۸۸۸ است. 

 

البته هنوز شيائومي طراحي آن را فاش نكرده است. در همين راست دو تصوير زنده از اين موبايل در وب سايت چيني ويبو رونمايي شده كه پشت و جلويMi۱۱ را نشان مي دهد.

 

در تصوير از پشت دستگاه يك ماژول مربع با سه دروبين و يك فلش ال اي دي ديده مي شود. دوربين اصلي Mi۱۱ نيز ۱۰۸ مگاپيكسل است. همچنين شيائومي اعلام كرد اين دستگاه با فناوري عكاسي رايانشي براي ثبت بهتر تصاوير عرضه مي شود. دكمه كنترل صدا و خاموش و روشن كردن دستگاه نيز در كناره سمت چپ آن ديده مي شوند.

 

 تصوير دوم اين موبايل نمايي از نمايشگر آن است كه البته بالاي آن مشخص نيست. با اين وجود طبق گزارش هاي اخيرMi۱۱ داراي سوراخي روي نمايشگر و ۴ لبه خميده است. همچنين شيائومي ادعا مي كند نمايشگر دستگاه بسيار پيشرفته است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067230.html

به‌روزرساني ويندوز ۱۰ عمر باتري لپ تاپ را بيشتر مي‌كند

۳۲ بازديد ۰ نظر

تازه‌ترين به‌روزرساني عرضه شده براي سيستم عامل ويندوز ۱۰ موجب مي‌شود ميزان مصرف باتري كاهش يافته و لذا مدت زمان استفاده از آن افزايش يابد. 

به گزارش مهر به نقل از تك رادار، بسياري از اپليكيشن‌هاي اجراشده بر روي لپ تاپ ها باتري زيادي مصرف مي‌كنند و مايكروسافت با به روز كردن سيستم عامل ويندوز ۱۰ تلاش كرده تا تغييراتي در نحوه فعاليت و ميزان مصرف انرژي توسط نرم افزارهاي مذكور ايجاد كند.

 

به‌روزرساني موسوم به build ۲۱۲۷۷ دسترسي به پنل جديد باتري در بخش تنظيمات سيستم عامل ويندوز را ممكن كرده تا در نهايت عمر باتري بعد از هر بار شارژ آن بيشتر شود.

 

كاربران همچنين با نصب اين به‌روزرساني به گراف ميزان مصرف روزانه يا ساعتي باتري لپ تاپ خود دسترسي دارند و مي‌توانند اپليكيشن‌هاي پرمصرف را از همين طريق شناسايي كرده و آنها را از كار بيندازند. از همين طريق مي‌توان دريافت كه آخرين مورد شارژ يك لپ تاپ چه زماني انجام شده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067301.html

كلياتي درباره شبكه هاي كامپيوتري

۲۶ بازديد ۰ نظر

الگوي هندسي بهره‌گيري شده جهت پيونديدن كامپيوترها ، توپولوژي ناميده مي شود. توپولوژي گزينش شده براي پياده سازي شبكه ها، عاملي مهم در جهت كشف و برطرف نمودن خطاء در شبكه خواهد بود. برگزيدن يك توپولوژي خاص راه اندازي ويپ آوش نت نمي تواند بدون پيوستگي با محيط انتقال و طريق هاي استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژي انتخابي جهت پيوست كامپيوترها به يكديگر ، مستقيما" بر نوع محيط انتقال و روش هاي به كارگيري خط تاثير مي گذارد. با پروا به تاثير مستقيم توپولوژي انتخابي در نوع كابل كشي و هزينه هاي مربوط به آن ، مي بايست با دقت و درنگ به برگزيدن توپولوژي يك شبكه همت گماشت . عوامل مختلفي جهت گزينش يك توپولوژي بهينه مطرح مي شود. مهمترين اين عوامل بشرح ذيل است :Alternate Textهزينه . هر گونه محيط انتقال كه براي شبكه LAN گزينش گردد، در نهايت مي بايست عمليات نصب شبكه در يك ساختمان پياده سازي گردد. عمليات فوق فرآيندي طولاني جهت نصب كانال هاي مربوطه به كابل ها و محل عبور كابل ها در ساختمان است . در حالت ايده آل كابل كشي و ايجاد كانال هاي مربوطه مي بايست پيش از تصرف و بكارگيري ساختمان سپريدن گرفته باشد. بهرحال مي بايست هزينه نصب شبكه بهينه گردد.انعطاف پذيري . يكي از مزاياي شبكه هاي LAN ، توانائي پردازش ديتا ها و فراخ شدن و توزيع گره ها در يك محيط است . بدين ترتيب توان محاسباتي سيستم و منابع موجود در اختيار تمام استفاده كنندگان پيمان خواهد گرفت . در ادارات كل چيز تغيير خواهد كرد.( ابزارها اداري، اتاقها و ... ) . توپولوژي انتخابي مي بايست بسادگي امكان تغيير پيكربندي در شبكه را فراهم نمايد. مثلا" ايستگاهي را از نقطه اي به نقطه ديگر انتقال و يا توانا به ايجاد يك ايستگاه جديد در شبكه باشيم .
سه نوع توپولوژي رايج در شبكه هاي LAN كاربرد مي گردد :
BUSSTARRING
توپولوژي BUSيكي از رايجترين توپولوژي ها براي پياده سازي شبكه هاي LAN است . در مدل فوق از يك كابل بعنوان ستون فقرات اصلي در شبكه كاربرد شده و تمام كامپيوترهاي موجود در شبكه ( سرويس دهنده ، سرويس گيرنده ) به آن متصل مي گردند.

مزاياي توپولوژي BUS- كم بودن درازا كابل . بدليل به كارگيري يك خط انتقال جهت اتصال تمام كامپيوترها ، در توپولوژي فوق از كابل كمي بهره‌گيري مي شود.موضوع فوق باعث پايين آمدن هزينه نصب و ايجاد تسهيلات لازم در جهت پشتيباني شبكه خواهد بود.
- ساختار ساده . توپولوژي BUS داراي يك ساختار ساده است . در مدل فوق صرفا" از يك كابل براي انتقال اطلاعات استفاده مي شود.
- توسعه راحت . يك كامپيوتر جديد را مي تاب براحتي در نقطه اي از شبكه اضافه كرد. در صورت اضافه شدن ايستگاههاي بيشتر در يك سگمنت ، مي تاب از تقويت كننده هائي به نام Repeater بهره‌گيري كرد.

معايب توپولوژي BUS- مشكل بودن عيب يابي . با اينكه سادگي موجود در توپولوژي BUS امكان بروز اشتباه را تفريق مي دهند، ولي در صورت بروز خطاء كشف آن ساده نخواهد بود. در شبكه هائي كه از توپولوژي فوق كاربرد مي نمايند ، مهار شبكه در هر گره داراي مركزيت نبوده و در صورت بروز خطاء مي بايست نقاط زيادي بمنظور تشخيص خطاء بازديد و بررسي گردند.
- ايزوله كردن خطاء سخت است . در صورتيكه يك كامپيوتر در توپولوژي فوق مبتلا مشكل گردد ، مي بايست كامپيوتر را در محلي كه به شبكه متصل است رفع عيب نمود. در موارد ويژه مي تاب يك گره را از شبكه جدا كرد. در حالتي كه اشكال در محيط انتقال باشد ، تمام يك سگمنت مي بايست از شبكه خارج گردد.
- ماهيت تكراركننده ها . در مواردي كه براي گسترش شبكه از تكراركننده ها بهره‌گيري مي گردد، شدني است در ساختار شبكه تغييراتي نيز داده شود. موضوع فوق مستلزم بكارگيري كابل بيشتر و اضافه نمودن اتصالات مخصوص شبكه است .

آيا هواپيماي فضايي چند بار مصرف دوباره رونق مي‌گيرد؟

۳۳ بازديد ۰ نظر

رؤياي پرواز فضايي وقتي آغاز شد كه اولين هواگرد در سال ۱۹۰۳ در كيتي هاك كاروليناي شمالي به پرواز درآمد و پس از گذشت ۷۰ سال به چيزي مانند هواپيماهاي امروزي رسيديم. اما با وجود برنامه‌ها، نمونه‌ها و پروازهاي اوليه‌ي بسيار از آن زمان، فقط دو هواپيماي فضايي تاكنون به بهره‌برداري رسيده‌اند: شاتل فضايي و بوئينگ X-37B. از اين دو، تنها بوئينگ كوچك بدون سرنشين همچنان در حال فعاليت است.

رؤياي هواپيماي فضايي همچنان زنده است؛ حتي اگر جاه‌طلبي در مورد نقش واقعي آن‌ كمرنگ شده باشد. به گزارش بي‌بي‌سي، ظاهرا در سپتامبر ۲۰۲۰، چين هواپيماي فضايي بوئينگ‌مانند داراي قابليت استفاده مجدد را پرتاب كرد و ممكن است تا هفت پروژه‌ي هواپيماي فضايي بدون خدمه و با خدمه در دست توسعه داشته باشد. آزمايشگاه خودگردان پروازگر اسپيس رايدر (Space Rider) آژانس فضايي اروپا نيز منتظر است كه در سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شود و ميني هواپيماي فضايي هند اواخر اين دهه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

اما هنوز براي فرستادن فضانوردان به فضا به راكت‌ا متكي هستيم و آن‌ها را در كپسول‌هاي معلق به‌وسيله‌ي‌ چتر نجات به زمين برمي‌گردانيم؛ بنابراين، چرا هواپيماي فضايي (به ‌جز شاتل فضايي بازنشسته ناسا) هنوز به پرواز درنيامده است؟

يك پاسخ به سؤال فوق را مي‌توان در محل آزمايش‌ها ري‌اكشن انجينز (Reaction Engines) در ۲۹۰۰ كيلومتري كيتي هاك در دامنه‌ي كوه‌هاي راكي در كلرادو پيدا كرد. امكانات موجود در فرودگاه فرانت رينج كلرادو (فرودگاه هوا و فضاي كلرادو) براي آزمايش‌ فناوري كه موتور راكت جديد انقلابي ري‌اكشن انجينز به آن وابسته است، تنظيم شد. اين آزمايش‌‌ها از حمايت دارپا (آژانس پروژه‌هاي پژوهشي پيشرفته‌ي دفاعي آمريكا) برخوردار بود.

ري‌اكشن انجينز شركت هوافضاي بريتانيايي است كه توسط مهندساني به نام‌هاي آلن باند، ريچارد وارويل و جان اسكات در سال ۱۹۸۹ پس از لغو پروژه هواپيماي فضايي بريتانيايي هوتول تأسيس شد. هدف اين شركت ايجاد جانشين هوتول و موتور آن بود. هواپيماي فضايي جديد اسكاي‌لون نام دارد و طي يك مرحله در مدار قرار مي‌گيرد.

SABRE، موتور موشك هيدروژني است كه مي‌تواند هواپيماي فضايي مانند اسكاي‌لون را با استفاده از اكسيژن اتمسفر زمين از سرعت صفر به سرعت‌ مافوق صوت برساند و سپس هنگام حركت با سرعت كافي، وسيله‌ي نقليه را در فضا با استفاده از ذخيره‌ي اكسيژن دروني مانند يك راكت معمولي وارد مدار كند. آن‌ها امروزه با نام‌هاي بزرگ صنعت از جمله بوئينگ، بريتيش ايروسپيس و رولز-رويس و نيز آژانس‌هاي فضايي بريتانيا و اروپا پشتيباني مي‌شوند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/fundamental-science/367287-return-of-reuseable-spacecraft/

آژانس NSA آمريكا مديران سيستم‌ها را به كنارگذاشتن پروتكل‌هاي قديمي TLS ترغيب مي‌كند

۲۸ بازديد ۰ نظر

آژانس امنيت ملي ايالات متحده‌ي آمريكا موسوم ‌به NSA به‌تازگي پيشنهاد‌هاي امنيتي جديدي در قالب مقاله‌اي منتشر كرده است كه در فايل PDF در‌دسترس است. NSA به مديران سيستم‌ها در آژانس‌هاي فدرال و نهادهاي عالي‌تر اصرار مي‌كند استفاده از پروتكل‌‌هاي قديمي و منسوخ‌شده‌ي TLS را متوقف كنند.

آژانس امنيت ملي آمريكا صراحتا در اين بيانيه مي‌گويد: «NSA پيشنهاد مي‌كند كه صرفا TLS 1.2 و TLS 1.3 استفاده شوند و استفاده از SSL 2.0 ،SSL 3.0 ،TLS 1.0 و TLS 1.1 متوقف شود.» درادامه آژانس امنيت ملي مي‌گويد استفاده از رمزنگاري منسوخ‌شده باعث ايجاد احساس امنيت كاذب مي‌شود؛ زيرا به‌نظر مي‌رسد درصورت استفاده از پروتكل‌هاي قديمي، داده‌ها در امنيت به‌سر مي‌برند، بااين‌حال حقيقت اين است كه داده‌ها ايمن نيستند.

آژانس‌ امنيت ملي آمريكا هشدار مي‌دهد حتي درصورت استفاده از پروتكل‌هاي TLS 1.2 و TLS 1.3، آژانس‌ها حواسشان باشد كه دو پروتكل مذكور را با پارامترهاي رمزنگاري ضعيف همراه نكنند؛ به‌ويژه الگوريتم‌هاي رمزنگاري ضعيف در TLS 1.2 كه به‌عنوان NULL و RC2 و RC4 و DES و IDEA و TDES/3DES تعيين مي‌شوند. آژانس امنيت ملي مي‌گويد مجموعه رمزنگاري‌هاي (Cipher Suite) مبتني‌بر اين الگوريتم‌ها نبايد به‌كار برده شوند. ظاهرا TLS 1.3 اين مجموعه رمزنگارها را حذف مي‌كند؛ بااين‌حال سيستم‌هايي كه از هر دو پروتكل TLS 1.3 و TLS 1.2 پشتيباني مي‌‌كنند، بايد حتما بررسي شوند تا حاوي مجموعه رمزنگارهاي منسوخ نباشند. 

آژانس امنيت ملي ايالات متحده به‌تازگي فهرستي از ابزارها را روي گيت هاب منتشر كرده است تا به مديران سيستم‌ها براي شناسايي سيستم‌هايي در شبكه‌ي داخلي شركت كمك كند كه همچنان از نسخه‌هاي منسوخ‌شده‌ي پروتكل TLS استفاده مي‌كنند. مقاله‌ي جديد آژانس امنيت ملي آمريكا كه ۵ ژانويه‌ي ۲۰۲۱ (۱۶ دي ۱۳۹۹) منتشر شده، روز گذشته همتاي هلندي‌اش، يعني مركز ملي امنيت سايبري هلند، بازنشر كرده است. مركز ملي امنيت سايبري هلند در مقاله‌اي مشابه به آژانس‌هاي دولتي هلند و شركت‌هاي خصوصي اين كشور پيشنهاد كرد سراغ استفاده از TLS 1.3 بروند. 

دو مقاله‌ي امنيتي مذكور در حالي متتشر مي‌شوند كه اواسط سال گذشته‌ي ميلادي، مرورگرهاي محبوب وب به پشتيباني از TLS 1.0 و TLS 1.1 خاتمه دادند و دليل اين كار را ملاحظات امنيتي اعلام كردند. مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردين ۱۳۹۹) شركت امنيتي Netcraft در گزارشي مدعي شد حدودا ۸۵۰،۰۰۰ وب‌سايت همچنان به‌منظور رمزنگاري ترافيك HTTPS خود از TLS 1.0 و TLS 1.1 استفاده مي‌كنند. ظاهرا از آن زمان تاكنون، تعداد اين وب‌سايت‌ها با سرعتي اندك كاهش پيدا كرده است. 

آژانس امنيت ملي ايالات متحده هشدار مي‌دهد حملات جديد عليه پروتكل‌هاي TLS همواره كشف مي‌شوند و همين موضوع نشان مي‌دهد احتمال حمله به اين پروتكل‌ها زياد است. ازاين‌رو، نهادهاي مختلف بايد سراغ استفاده از جديدترين نسخه‌ي TLS بروند تا هميشه يك قدم جلوتر از توانايي‌هاي هكرهاي سودجو باشند و از اطلاعات مهم محافظت كنند. 


منبع: 

https://www.zoomit.ir/security/367306-nsa-system-administrators-obsolete-tls-protocols/#mce_temp_url#