ترفندهاي بازاريابي و فروش تلفني

۹۳ بازديد ۰ نظر

بازاريابي و فروش تلفني???? در جاي و مكان مناسب خود ميتوانيد بهترين نوع بازاريابي محسوب شود پس اگر در مجموعه خود سرنوشت فروش و بازاريابي داريد بهتر است ترفند هاي بازاريابي و فروش تلفني را ياد بگيريد.
هر فروشنده تلفني دربايستن به اين دارد كه در تماس‌هاي خود موفق شود و مشتري را به فروش تقريبا  تر كند اما راه حل اين شغل فقط پرماسيدن ترفندهاي بازاريابي و فروش تلفني مي‌باشد.
با يادگيري اصول فروش و قواعد تاثير گذار ميتواند كسب و كار خود را به سمت سودآوري???? ببريد.
توجه داشته باشيد كه در ايران اولين ريشه-بن-بيخ بازاريابي، بازاريابي نوع تلفني است.
با اينكه بازاريابي فقط اين مدل نيست ولي اين گونه اغلب در جامعه ما رواج پيدا كرده است، پس با هم اين قواعد را ياد بگيريم.
فروش تلفني چيست؟
☎ فروش تلفني يك گونه مسير ارتباطي با مشتريان است، كه در جهات مختلف براي انواع بازاريابي به شغل گرفته ميشود.
بازاريابي تلفني را ميتوان به سه بخش تقسيم كرد:
دسته اول: تماس با مشتريان جديد و معرفي محصولدسته دوم: تماس با مشتريان قديمي و شناسايي محصولات جديددسته سوم: تماس با مشتريان كهنه و گوشزد و يا صحبت‌هاي روزمره براي اينكه مشتري ما را از ذهن خويش پاك نكنددسته اول: كه با توجه به ليستي كه در دست داريم با مشتريان جديد صحبت خواهيم كرد.
محصولات يا خدمات خود را جوري كه مشتري از اين بازاريابي لذت ببرد اتمام ميدهيم.
دسته دوم: هنگامي كه يك فرآورده جديد يا خدمات جديد به ليست سوداگري خود اضافه ميكنيم و مشتري كهن با اين فهرست آشنايي ندارد و تنها خدمات باستاني ما را ميشناسد، ترفندهاي بازاريابي و فروش تلفني در اين زمان بايد با مشتري تماس بگيريم و پيش از اينكه خود مشتري اين جستار را متوجه شود ما بايد به آنها اطلاع دهيم.
دسته سوم: كه براي برپايي صميميت و احوال پرسي، در ضمن گوشزد و اينكه مشتري پيشتر از ما خريد كرده، ما را فراموش نكند بايد با آنها تماس بگيريم.
آموزش فروش تلفني
شايد به عقيده فروش تلفني يك كار زياد ساده باشد كه فروشنده تلفن???? را برميدارد و محصول خويش را به مشتري شناسايي ‌مي‌نمايد اما به همين راحتي‌ها هم نيست. يك فروشنده بايد قواعد و اصول فروش را بلد باشد.
براي داشتن يك فروش تلفني مناسب:
بايد براي كسب و كارتان يك فروشنده چيره دست را استخدام كنيد كه آموزش‌هاي مربوط به فروش و اصول و فنون گفتگو را بداند و به آنها عمل كند.
اگر فروشنده مهارت‌هاي بالا را ندارد اين وظيفه شماست كه به او تعليم دهيد.
فروشنده بايد چيرگي كامل بر روي محصولات و يا خدمات شما داشته باشد الي در اثناء گفتگو با مشتري بيچارگي نباشد كه مكالمه خود را قطع و به پيگيري پذيرش سوال مشتري بگردد.
در زمان⏲ پسنديده با مشتري‌ها تماس بگيريد.
اگر مشتري سررسيد زيادي براي مكالمه ندارد با گراميدن مكالمه را پايان دهيد و موعد مناسب⌚ ديگري را براي صحبت با او تعيين كنيد.
اگر مشتري گرايش به صحبت ندارد مكالمه را واپسين،انجام دهيد.
فروشنده خود را مجبور به تماس دريافت نكنيد. در مواقعي براي هر انساني قبل مي‌آيد كه تاب انجام بعضي كارها را ندارد، پس در اين مواقع نگذاريد كه فروشنده با مشتري تماس بگيرد زيرا در اين حالت مشتري دانستن فروشنده را متوجه ميشود و اين حس به مشتري هم انتقال پيدا خواهد كرد. اين شغل باعث مايوس شدن مشتري از شما خواهد شد.
گاهي به فروشنده انرژي و يا دلگرمي مالي و يا هر نوع تشويقي كه صلاح ميبينيد بدهيد.
با مشتري مانند يك اخ رفتار كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.