معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايرانخودرو از توليد و عرضه 9 محصول جديد اين خودروساز به بازار ظرف سه سال آينده، هم زمان با انجام تعهدات پيشفروش محصولات جاري خبر داد.
كيانوش پورمجيب در نشست خبري با اصحاب رسانه، عرضه 5 محصول رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهينه، دناپلاس اتوماتيك و 207 پانوراما را برنامه توسعه محصول براي سال آينده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدار K132، كراس اوور K125 و هاچ بك K121 و همچنين دناي برقي نيز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401عرضه خواهد شد.
پورمجيب با اشاره به طراحي پلتفرم اختصاصي ايران خودرو و بيان اين كه توسعه اين پلتفرم با پوشش حداكثري استانداردها و الزامات به روز و قوانين داخلي و حتي بازارهاي صادراتي خواهد بود گفت: پلتفرم ايران خودرو ضمن دارا بودن قابليت انطباق با قواي محركه، عمق ساخت داخل بالايي داشته و كيفيت توليد آن در سطح كلاس جهاني است. همچنين قابليت پوشش سگمنت هاي مختلف خودرويي شامل سدان، وانت، هاچ بك و كراس اوور را خواهد داشت.
معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايرانخودرو از تدوين نقشه راه اين خودروساز به عنوان پيشنياز توسعه محصولات آينده در حوزههاي موتور، گيربكس، خودروهاي برقي و هيبريدي، تكنولوژي و محصولات جديد خبر داد و گفت: در اين مسير، پروژههاي توسعهاي جديدي را تعريف كردهايم. طراحي، توسعه و بوميسازي پلتفرم مطابق با اهداف استراتژيك و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ايرانخودرو و همچنين پيشرانههاي جديد مطابق با نقشه راه قواي محركه و مطالعات امكانسنجي توسعه محصولات هيبريدي و برقي از آن جمله است.
پورمجيب درباره توسعه قواي محركه هيبريد و برقي نيز گفت: محصولات رانا و دناپلاس را براي توليد در اين بخش توسعه دادهايم، همچنين برنامهريزي توسعه محصولات جديد با قواي محركه هيبريدي و برقي نيز به منظور پوشش حداكثري نيازمنديهاي زيست محيطي را در دستور كار قرار دادهايم.
معاون تحقيقات، طراحي و تكوين ايرانخودرو توسعه و بهبود قواي محركه جاري به منظور كاهش مصرف سوخت و آلايندگي را از برنامههاي مهم و موثر اين خودروساز عنوان كرد و گفت: بازنگري و بهبودهاي قابل ملاحظه اي در طراحي سيستمهاي موتور به منظور كاهش مصرف سوخت انجام شده است. فرآيند كاليبراسيون مديريت موتور و ارتقاي استاندارد آلايندگي و توسعه سيستمهاي كاتاليزور جديد نيز بخشي از برنامههاي اجرا شده است.
پورمجيب توسعه موتور اي.اف.7 پلاس كه سهم بالايي در محصولات ايرانخودرو دارد را بخشي از برنامههاي توسعهاي در بخش موتور برشمرد و گفت: براساس الزامات قانوني ارتقاي سطح آلايندگي خودروهاي تجاري با موتور ملي به سطح يورو 5 و كاهش ميزان مصرف سوخت خودروهاي جاري با موتور ملي تا يك ليتر در سيكل تركيبي نسبت به حالت فعلي سبب توسعه موتور خانواده اي.اف شده است. اين اقدام با حفظ مشخصههاژ موتوري مثل توان و گشتاور و دارا بودن پتانسيل توسعه بازار صادرات صورت گرفته است.
منبع: