چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

۷۵ بازديد ۰ نظر

اه‌اندازي وب‌سايت، درست مثل هر شغل تخصصي ديگري نياز به دانش فني لازم در زمينه طراحي و تأمين محتواي وب‌سايت دارد. تكنيك‌ها و روش‌هايي زيادي براي بهبود رتبه وب‌سايت‌ها و افزايش بازديد صفحات وب وجود دارد كه مي‌توان با پيروي دقيق از آنها، به موفقيت يك وب‌سايت، اميدوار بود.

اين روش‌ها چه در مرحله طراحي وب‌سايت و چه در پروسه توليد محتوا، از دستوراتي مشخص برخوردار هستند كه يادگيري عادي آنها، به ماه‌ها زمان و تجربه نيازمند است. بااين‌حال ما در برترين‌ها با معرفي اين تكنيك‌هاي كم‌وبيش ساده، با شما در راه موفقيت وب‌سايت و پروژه جديدتان، همراه خواهيم بود.

۱. دامنه‌اي مناسب را انتخاب كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

بسياري از شما ممكن است پيش‌ازاين، دومين خود را خريداري كرده باشيد، اما در اين بين كاربراني هستند كه بخواهند در مورد يك دامين مناسب اطلاعاتي داشته باشند. يك دامنه كوتاه و به‌يادماندني، اولين قدم در داشتن يك وب‌سايت مشهور و موفق است.

اولين موضوعي كه در انتخاب دامنه وب‌سايت بايد به آن توجه كرد، داشتن ارتباط معنايي كامل با موضوع وب‌سايت است. بهتر است كوتاه‌ترين تركيب كلمات ممكن را براي دامنه خود انتخاب كنيد.

استفاده از علائمي مانند خطوط فاصله در دامنه‌ها، به‌هيچ‌وجه پيشنهاد نمي‌شود. علاوه بر اين بايد به ديكته دامين موردنظر نيز دقت كنيد. بهتر است دامنه‌اي را انتخاب كنيد كه كاربران نتوانند آن را اشتباه بنويسند.

به اين موضوع توجه داشته باشيد كه در حال حاضر دامنه‌هاي ir نمي‌توانند به‌صورت مستقيم از خدمات تبليغاتي گوگل استفاده كنند. بااين‌حال روش‌هايي هست كه بتوان دامنه‌هاي ir را نيز با اين شكل از تبليغات، هماهنگ كرد.


۲. به طراحي وب‌سايت دقت كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

ظاهر وب‌سايت شما اولين چيزي است كه كاربر با آن برخورد خواهد داشت. بر خلاف باور بسياري از كاربران ناآشنا با اينترنت، طراحي يك وب‌سايت بايد خالي از شلوغي‌هاي مرسوم و انيميشن‌هاي سنگين باشد.

بدون شك يك وب‌سايت زيبا براي شما جذاب خواهد بود، اما در بلندمدت اين سادگي است كه كاربران را در وب‌سايت شما نگه خواهد داشت. استفاده از كد‌هاي سنگين جاوا اسكريپت، فلش يا HTML۵، از جمله مواردي است كه بسياري از كاربران را فراري مي‌دهد.

طراحي يك وب‌سايت به‌هيچ‌وجه نبايد به نكته اصلي وب‌سايت شما تبديل شود. طراحي بايد در راستاي نمايش محتواي وب‌سايت قرار داشته باشد و نبايد هيچ‌گونه مانعي براي مشاهده محتوا ايجاد كند.

درصورتي‌كه يك وب‌سايت شلوغ و يا قديمي داريد بهتر است از طراح خود بخواهيد كه اين وب‌سايت را به ساده‌ترين شكل ممكن، بازسازي كند. وب‌سايت‌هاي آناليزور مانند ionos و pingdom مي‌توانند نقطه آغاز مناسبي براي بررسي شرايط فعلي وب‌سايت شما باشند.


۳. از كلمات كليدي استفاده كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

شايد شما عبارت «كلمات كليدي» را پيش‌ازاين شنيده باشيد يا تا حدودي با مفاهيم مختلف آن آشنا باشيد. بسياري از شما ممكن است از يك تا چند كلمه كليدي و كي‌ورد مختلف را در صفحات وب‌سايت خود استفاده كنيد.

بااين‌حال سيستم‌هاي مدرن گوگل در سال‌هاي اخير فراتر از كلمات كليدي مشخص‌شده توسط كاربر، به محتواي اصلي مطلب توجه دارند. در واقع كلماتي كه شما در عنوان مطالب يا ريز عناوين به‌كاربرده شده در مطلب، مورد استفاده قرار مي‌دهيد، از كي‌ورد‌هاي مشخصي شده توسط شما، پراهميت‌تر هستند.

بهتر است متن هر مطلب را پيش از تحرير، از نظر ارتباط معنايي و كلمات كليدي، مورد بررسي قرار دهيد. البته اين به معني استفاده بيش‌ازحد از عبارات پربازديد نيست. گوگل و ديگر موتور‌هاي جستجو، ميزان تكرار عادي كلمات در زبان‌هاي مختلف را مي‌شناسند و استفاده غيرعادي نيز با جرائمي از سوي اين وب‌سايت‌ها روبرو خواهد شد.

به اين موضوع دقت داشته باشيد كه كلمات كليدي كوتاه و پربيننده، شما را به رتبه بالايي در گوگل نخواهند رساند، زيرا اين كلمات توسط وب‌سايت‌هاي بسيار موفق و پربيننده اشباع شده‌اند. بهتر است با استفاده از ابزار Google Trends، كلمات و عباراتي را مورد استفاده قرار دهيد كه نه آن‌قدر شلوغ باشند كه نتوان انتظار رتبه بالا از آن‌ها داشت و نه آن‌قدر بي‌معني و پرت باشند كه نتيجه‌اي را براي وب‌سايت شما به همراه نداشته باشند.


۴. تبليغ كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

شايد مشخص‌ترين پيشنهادي كه به يك وب‌سايت نوپا مي‌توان داد، استفاده از تبليغات است. تبليغات مي‌توان به‌صورت مستقيم در موتور‌هاي جستجو انجام شود و يا در وب‌سايت‌هاي پربيننده با بازار هدف مشخص، منتشر شود.

اگر قصد داريد يك وب‌سايت موفق و درآمدزا داشته باشيد بايد مبلغي را براي تبليغات در نظر بگيريد. وب‌سايت‌هاي شخصي و كاري، با توجه به ضعف در محتوا، به تبليغات دائمي براي حفظ رتبه وب‌سايت نيازمند هستند.

از سوي ديگر وب‌سايت‌هاي محتوا محور به مدت‌زماني مشخص براي تبليغات نيازمندند تا بتوانند جاي خود را در ميان مخاطبان و بازار هدف پيدا كنند. تبليغات بنري، رپورتاژ‌ها و تبليغات ويديويي، راهكاري مناسب و كم‌وبيش ارزان‌تر از تبليغات گوگل به‌حساب مي‌آيند كه مي‌توان در آغاز راه‌اندازي يك وب‌سايت، به آن‌ها تكيه كرد.


۵. از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

شبكه‌هاي اجتماعي، راهكاري ساده و رايگان براي افزايش بازديد وب‌سايت هستند. به‌طوركلي شبكه‌هاي اجتماعي را مي‌تواند به دو گروه لينك دهنده و فاقد لينك تقسيم كرد.

در شبكه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوك، توييتر، تلگرام و... مي‌توانيد به صورت مستقيم به وب‌سايت اصلي خود لينك دهيد. البته اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه كاربران اينترنتي به سمت تنبل شدن پيش مي‌روند و ممكن است روي لينك شما كليك نكنند.

شبكه‌هاي اجتماعي فاقد لينك مانند اينستاگرام نيز، ابزاري مناسب براي افزايش شهرت وب‌سايت به‌حساب مي‌آيند. بهتر است برخلاف باور معمول، صفحات شبكه‌هاي اجتماعي وب‌سايت خود را، جزئي از وب‌سايت به‌حساب بياوريد و لينك‌دادن‌هاي هميشگي به وب‌سايت را فراموش كنيد.

يك دسته از شبكه‌هاي اجتماعي موفق، به‌صورت خودكار بيننده وب‌سايت شما را افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين درآمدزايي در شبكه‌هاي اجتماعي نيز دست‌كمي از وب‌سايت‌هاي پربيننده و مشهور ندارد.


۶. وب‌سايت را به‌روزرساني كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در افزايش بازديد وب‌سايت به آن بايد دقت كرد، استمرار به‌روزرساني وب‌سايت است. چه يك وب‌سايت خبري را در اختيار داشته باشيد، چه يك مجله، بلاگ و يا فروشگاه، بايد روزانه مدت‌زماني مشخص را به آپديت اطلاعت وب‌سايت و ساخت صفحات جديد اختصاص دهيد.

گوگل در مدت‌زماني چندماهه پس از انتشار وب‌سايت، عادات زمان‌بندي شما را بررسي و به خاطر مي‌سپارد. در صورت به‌روزرساني با تأخير وب‌سايت، گوگل نيز نگاهي با تأخير به وب‌سايت شما خواهد داشت.

به اين موضوع دقت كنيد كه بينندگان وب‌سايت نيز در صورت عدم به‌روزرساني روزانه و هفتگي وب‌سايت ممكن است از وب‌سايت شما ناميد شوند و به ديگر رقبا روي بياورند.


۷. لينك‌هاي دروني وب‌سايت را فراموش نكنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

لينك‌هاي دروني يك وب‌سايت، درست مثل فهرست يك كتاب، به كاربران و بينندگان وب‌سايت براي پيگيري بيشتر مطالب كمك خواهد كرد. علاوه بر اين گوگل نيز لينك‌هاي دروني وب‌سايت را به خوبي موردبررسي قرار مي‌دهد.

بهتر است مطالب مختلف و جذاب وب‌سايت را به‌نحوي‌كه روي اعصاب بيننده نباشد، به هم لينك دهيد. يك منو مشخص و دسته‌بندي صحيح نيز مي‌تواند به‌عنوان بهترين شكل از لينك دادن صفحات مختلف وب‌سايت به‌حساب بيايد.


۸. از برچسب‌ها استفاده نكنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

يكي از تكنيك‌هاي قديمي مورد استفاده در وب‌سايت‌ها، استفاده از برچسب‌ها به‌عنوان يك روش دسته‌بندي مطالب بود. برچسب‌ها، كلمات كليدي خاصي بودند كه از آن‌ها مي‌شد براي جمع‌آوري اطلاعاتي مشخص استفاده كرد.

بااين‌حال در سال‌هاي اخير، استفاده از برچسب يا تگ، تا حدود زيادي منسوخ شده است. عدم تمايل موتور‌هاي جستجو به بارگذاري صفحات تكراري و جريمه وب‌سايت‌هايي كه صفحات تكراري را با نام‌هاي مختلف منتشر مي‌كنند باعث شد تا صفحات تگ و برچسب نيز در گروه اشتباهات سئو در نظر گرفته شوند.

برچسب‌ها اغلب از محتواي تكراري و بسيار شبيه به هم بهره مي‌برند كه در پايان رتبه وب‌سايت شما را در گوگل و ديگر موتور‌هاي جستجو پايين مي‌آورند. علاوه بر آن ميزان كليك برچسب‌ها در وب‌سايت نيز بسيار پايين است و عملاً سودي براي شما نخواهد داشت.


۹. وب‌سايت خود را واكنش‌گرا كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

وب‌سايت‌هاي قديمي، به‌صورت ثابت و ايستا طراحي مي‌شدند، اما با همه‌گير شدن استفاده از موبايل و تبلت، وب‌سايت‌ها نيز به شكل واكنش‌گرا و ريسپانسيو طراحي شدند. درصورتي‌كه وب‌سايت شما در يك گجت خاص، به شكلي نامشخص و پر ايراد نمايش داده مي‌شود، زمان آن رسيده تا ميزان واكنشگرايي وب‌سايت را بهبود ببخشيد.

در نظر داشته باشيد كه استفاده از نسخه جداگانه موبايل، سال‌ها است كه منسوخ‌شده و يك نسخه كامل و واكنشگرا براي وب‌سايت، بهترين گزينه پيش‌روي شما در زمينه بهبود طراحي وب‌سايت خواهد بود.


۱۰. از بينندگان وب‌سايت فاصله نگيريد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

يكي از اشتباهات رايج كه بسياري از مديران وب‌سايت مرتكب مي‌شوند، فاصله گرفتن از كاربران و بينندگان وب‌سايت است. يك مدير، اپراتور و نويسنده موفق در وب‌سايت بايد بتواند به بهترين نحو ممكن با كاربران تعامل داشته باشد.

دسترسي آسان به نويسنده و مدير، استفاده مديران و كارمندان از شبكه‌هاي اجتماعي و پاسخ‌گو بودن در بخش نظرات، از جمله مواردي است كه كاربران را به بازگشت به وب‌سايت شما تشويق مي‌كند. كمتر كاربري است كه از محيط بسيار رسمي يك وب‌سايت استقبال كند.


۱۱. مطالب كهنه را به‌روزرساني كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

اگر يك وب‌سايت قديمي داريد، بهتر است گاهي مطالب كهنه و قديمي وب‌سايت را به‌روزرساني كنيد. اضافه كردن اطلاعات جديد، لينك مطالب جديدتر و ويديو به مطالب قديمي وب‌سايت، يك تكنيك ساده در افزايش بازديد وب‌سايت است.

در نظر داشته باشيد كه در اين به‌روزرساني به‌هيچ‌وجه نبايد عنوان و آدرس مطلب را تغيير دهيد. هرگونه تغيير در عنوان وب‌سايت مي‌تواند به حذف لينك پربيننده شما از گوگل منجر شود.


۱۲. اطلاعات وب‌سايت را در موتور‌هاي جستجو ثبت كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

تمامي موتور‌هاي جستجو مشهور جهان از جمله گوگل و بينگ، ابزار‌هايي را براي ثبت اطلاعات وب‌سايت در اختيار شما قرار داده‌اند. اين ابزار‌ها به شما كمك مي‌كنند تا اطلاعات وب‌سايت، لينك‌هاي جديد و مطالب تازه، با سرعت بيشتري در اين موتور‌هاي جستجو ثبت شوند.

استفاده صحيح از اين ابزار‌ها مي‌تواند راهكاري مناسب براي دريافت ترافيك مرتبط از گوگل و بينگ باشد. در نظر داشته باشيد كه اين ابزار‌هاي ارائه شده بسيار حساس هستند و استفاده اشتباه از آن‌ها ممكن است به پايين آمدن رتبه وب‌سايت شما در گوگل منجر شود.


۱۳. به كيفيت مطالب دقت كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

شايد بسياري از كارشناسان قديمي وب‌سايت‌ها، استفاده از كلمات كليدي، طولاني بودن مطالب و لينك بندي صحيح را به شما پيشنهاد بدهند، اما در عمل بهترين راهكار براي جذب بيننده در وب‌سايت، كيفيت بالاي مطالب است.

برخلاف باور معمول، مطالب طولاني‌تر در گوگل رتبه بالاتري كسب نمي‌كنند. يك مطلب ۳۰۰ كلمه‌اي با كيفيت مي‌تواند از اتلاف وقت خوانندگان وب‌سايت جلوگيري كند و علاوه بر اين در گوگل نيز ديده شود.

پس به‌جاي تمركز بر روي تعداد كلمات، به كيفيت مطالب دقت كنيد. تصاوير با كيفيت، ويديو‌هاي اختصاصي و اينفوگرافيك‌ها، از جذاب‌ترين مواردي هستند كه مي‌توان در ساخت يك مطلب پربيننده به آن‌ها دقت كرد.


۱۴. از «سئو كلاه‌سياه» استفاده نكنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

سئو كلاه‌سياه به مجموعه روش‌ها و تكنيك‌هايي گفته مي‌شود كه براي فريب‌دادن گوگل و ديگر موتور‌هاي جستجو مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين تكنيك‌ها كه شامل تكرار كلمات كليدي، استفاده بيش از حد از برچسب‌ها، لينك دادن‌هاي بي‌معني و تقلبي، پاپ‌آپ و بسياري ديگر از روش‌هاي نادرست است، در كوتاه‌مدت رتبه وب‌سايت شما را افزايش مي‌دهد.

هرچند در بلندمدت با جريمه‌هاي سنگين و حذف وب‌سايت از موتور‌هاي جستجو همراه خواهد شد. الگوريتم‌هاي پيشرفته گوگل در سال‌هاي اخير آن‌قدر هوشمند شده‌اند كه در كمترين زمان ممكن، سئو كلاه‌سياه را از روش‌هاي سفيد و سالم سئو تشخصي مي‌دهند.

در واقع هيچ راهكار جادويي براي افزايش رتبه سريع وب‌سايت وجود ندارد و بايد با صبر، حوصله و هزينه مناسب در تبليغات، بيننده واقعي براي وب‌سايت كسب شود.


۱۵. به نيم‌فاصله‌ها دقت كنيد

چند روش ساده براي افزايش بازديد وب‌سايت

عدم آشنايي شركت‌هاي بزرگ فناوري جهان با زبان فارسي، مشكلاتي را در دست‌خط فارسي ايجاد كرده است كه منجر به اشتباهاتي ساده، اما تأثيرگذار در وب‌سايت‌هاي فارسي مي‌شود.

يكي از مواردي كه بايد به آن توجه كرد، استفاده از فاصله و نيم فاصله است. بهتر است در عنوان خبر‌ها از فاصله استفاده كنيد، چون بيشتر كاربران عادي اينترنت، با تفاوت اين دو شكل فاصله‌گذاري آشنا نيستند.

براي مثال عبارت «درخت‌كاري»، «درخت كاري» و «درختكاري»، از نظر گوگل سه كلمه متفاوت هستند كه هركدام رتبه و جايگاه رقابتي خاص خود را در فضاي مجازي دارند.

چيزي كه مشخص است اين است كه كاربران عادي به استفاده از فاصله كامل تمايل دارند و عبارت «درخت كاري»، پركاربردترين عبارت در بين جستجو اين كاربران است.

همين موضوع باعث شده تا استفاده از نيم‌فاصله در عنوان‌ها و كلمات كليدي، به عدم ثبت دقيق اين كلمات در گوگل و ديگر موتور‌هاي جستجو منجر شود. البته مي‌توان انتظار داشت كه در آينده نزديك، گوگل تلاش‌هاي بهتري را براي بهبود شرايط زبان فارسي در وب داشته باشد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/921057/چند-روش-ساده-براي-افزايش-بازديد-وب‌سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.