رسش يگانه از كاربران به هدف بهينه سازي داخلي سايت و گزينش كلمات كليدي به صورت زير بوده است كه ما به طور جامع به استجابت آن مي پردازيم:سوال: چگونه با استفاده از ترندز واژه كليدي مرغوب پيدا كنيم؟اگر شما براي بار اول است كه مي خواهيد به تعقيب آموزش مباحث سئو برويد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه آموزش هاي سئو را به سبك تحليل نگر،
انتخاب كلمات كليدي |
يعني كامل، دقيق و واقعي بياموزيد. ما در اين بخش و بخش هاي بعدي به شما ياد مي دهيم كه چگونه سايت و تارنگار خود را سئو كنيد.براي اينكه بتوانيم در سئوي دروني سايت خوب عمل كرده باشيم، بايد ابتدا روي كلمات كليدي، زوم كنيم. واژه ها كليدي مهم ترين دسته از توليد محتواي سايت هستند كه بايد به طور بنيادين انتخاب شوند. گرد از اين گذرگاه ها اين است كه از ابزارهاي اصولي نيز استفاده كنيد.يكي از ابزارهاي بنيادين براي سئو سايت ابزار google trends است كه همانطور كه از نامش پيداست محصولي از گوگل براي كمك به وبمستران است.براي اينكه واژه ها كليدي احسان پيدا كنيد كافيست اينگونه شروع كنيدمرحله اول: يك سوژه برگزيدن كنيد و در مورد آن يك نماي كلي يا outline بنويسيد. اگر در باره نماي كلي هنوز نمي دانيد مقاله ي جايگاه Outline در فرآوري محتواي سايت مي تواند به شما كمك كند.مرحله دوم: مطالب را يگانه آوري كرده و پس از نوشتن، به طور كلي يك بار مطلب را از ديد يك كاربر بخوانيدمرحله سوم: به اين فكر كنيد كه يك كاربر چرا به مطلب شما رسيده است و به دنبال يافتن چه چيزهايي بوده است.مرحله چهارم: به اين انديشه كنيد كه با جستجوي چه كلماتي ممكن است كاربر به صفحه ي شما برسد. در اين مرحله حداقل 10 كلمه در نظر بگيريد.مرحله پنجم: براي انتخاب بهترين واژه از ترندز گوگل استفاده كنيد كه ما در زير توضيح ديتا ايم:مثال آموزشي: فرض مي كنيم كه مطلبي را آماده كرده ايد كه در مورد نحوه ي نصب و كاركردن با نرم افزار WHATS APP است. بدين منظور شدني است كلمات زير براي كلمه كليدي به نظرتان بيايد:آموزش نصب واتس اپ تعليم طريق پيشه كردن با واتس اپطريق تنظيمات واتس اپ آموزش واتس اپبعد از اندكي سخن را باز كنيد گوگل ترندز، به دسته كاووش يا explore آن برويد و نخستين كاري كه مي كنيد، گزينه ي ايران را از منوي نخست انتخاب كنيد:بعد گوگل به شما امكان گزينش 5 كلمه را مي دهد كه مي توانيد اين 5 واژه را از عقيده ميزان سرچ كاربران سنجش كنيد:گزينه ي add term را كليك كنيد و احد از 5 كلمه و عبارتي كه در بالا نوشته ايد را انتخاب كنيد و در آن بنويسيد:و بعد عبارت زير را وارد كنيد:اگر با چنين صفحه اي مواجه شديد اين بدين معني است، كه كاربران به ميزان كافي كه براي گوگل حساسيت زا باشد اين عبارت را جستجو نكرده اند. پس اين واژه را به طور كامل كنار مي گذاريم و به سراغ كلمه ي دوم مي رويم:با توجه به بررسي هايي كه سپريدن شد از ميان 5 عبارت كليدي بالا فقط يك باره توسط كاربران به ميزاني مورد جستجو پيمان گرفته بود كه گوگل نسبت به آن حساسيت نشان ديتا و برآيند اينكه ي ترند نمايش داده بود.